====== Stroomverdeler ====== ---- dataentry Onderdelen ---- Nummer : 10 Functie : 55 ---- ===== Stroomverdeler in de schema's ===== FIXME (schema pictorgram) ===== Stroomverdeler in de verschillende AX'en ===== ^ ^ ^ ^ ^ ^ Vervroeger ^^^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ Veer binnen in ^^ ^ Merk ^ Typenummer ^ C ^ D ^ Cilinderinhoud (motor code) ^ code ^ lengte (mm) ^ Diameter (mm) ^ | Ducelier | | C040 | D028 | 954cc (C1A) | | | | | Bosch | | C040 | D028 | 954cc (C1A) | | | | | Ducelier | 525551B | C041 | D029 | 1124cc (H1A) | | | | | Bosch | **0 237 009 601** | C041 | D029 | 1124cc (H1A) | 3113 - 110 | | | | Magnetti | SE107B | C041 | D029 | 1124cc (H1A) | | | | | Ducelier | | C042 | D030 | 1360cc | | | | | Bosch | | C042 | D030 | 1360cc | | | | | Ducelier | | C043 | D037 | 1294cc (AX SPORT Phase 1) | | | | | Bosch | | C043 | D037 | 1294cc (AX SPORT Phase 1) | | | | | Ducelier | | C045 | D031 | 954cc (C3A) | | | | | Bosch | | C045 | D031 | 954cc (C3A) | | | | | Ducelier | **2525 659** | C048 | D034 | 1124cc (H1B) | 5__o__6__o__ | | | | Bosch | | C048 | D034 | 1124cc (H1B) | | | | | Ducelier | | C049 | D035 | 1360cc (K1B) | | | | | Bosch | | C049 | D035 | 1360cc (K1B) | | | | | Ducelier | 2525680A | C052 | D039 | 1360cc (K2B) | | | | | Bosch | | C052 | D039 | 1360cc (K2B) | | | | | Ducelier | 2525651A | C052 | D041 | 1360cc (K2A) | | | | | Bosch | 0237009620 | C052 | D041 | 1360cc (K2A) | | | | | Ducelier | | C055 | D043 | 1360cc (KDZ) | | | | | Bosch | **0 237 009 615** | C055 | D043 | 1360cc (KDZ) | 3161 - 126 | | | | Ducelier | **2525 753** | C060 | D049 | 1360cc (KDY) | 10__o__3011__o__30 | | | | Bosch | **0 237 009 624** | C060 | D049 | 1360cc (KDY) | 3185 - 126 | 25mm | 1,75mm | | Ducelier | **2525 756** | C061 | D046 | 1124cc (HDZ) | 6__o__307__o__30 | 22mm | 1,50mm | | Bosch | **0 237 009 621** | C061 | D046 | 1124cc (HDZ) | 3177 - 110 | 32mm | 1,35mm | | Ducelier | | C068 | D047 | 1360cc (K2D) | | | | | Bosch | | C068 | D047 | 1360cc (K2D) | | | | | Bosch | | | | | 3171 - 110[(Gekocht als NOS, op CitroMobile. Verder onbekende herkomst.)] | | | Op typenummer en vervroeger na komen alle gegevens uit de [[..:werkplaatshandboeken]]. In de praktijk blijken de typenummers in de werkplaatshandboeken veelal foutief te zijn. Vandaar dat deze zijn weggelaten en enkel zijn ingevuld op basis van wat er op de stroomverdeler zelf staat. De code van de vervroeger is wat er op het stangetje staat. ===== Stroomverdeler demonteren ===== Hieronder volgt een korte uitleg hoe de Stroomverdeler uit een AX te demonteren is. Als je de stroomverdeler wilt demonteren om te vervangen voor een andere houdt dan in gedachte dat je de onsteking weer op tijd moet zetten. Hiervoor dien je in het bezit te zijn van een stroboscoop. Benodigd: * Dopje 7 * Dopje 10 * Ratel * Verlengpookje â 5 cm Stappenplan: - Demonteer eerst het luchtfulterhuis. - Neem de slang weg welke op het hitteschild zit. - Draai de plastic schroeg een kwartslag die zich bij de bobine in de buurt bevind. - Schroef met dopje 7 de slangklem los boven het injectiehuis. - Schroef met dopje 7 de slangklem los tussen filter en injectiehuis en trek het slangetje los. - open het clipje waar de gaskabel in ligt. - trek het achterste slangetje los welke rechts bovenop het filter zit. - Trek nu de filterbehuizing uit het motorruim. - Indien je geen verlengpookje van van 5cm hebt maar alleen maar groter zal eerst de accu uit de auto genomen moeten worden. - Trek de bougiekabels los (let op dat je ze merkt anders heb je uitzoekwerk bij het monteren, bij het merken tel je vanaf je vliegwielzijde) - Draai met dopje 10 de moertjes los die zich aan de onder en bovenkant van de stroomverdeler bevinden. - Onder deze moertjes liggen vierkante ringen, haal deze eerst weg. - Trek nu de stroomverdeler van de tapeindjes af. ===== Stroomverdeler monteren ===== Hieronder volgt een korte uitleg hoe de Stroomverdeler in een AX te monteren is. FIXME (uitleg) ===== Stroomverdeler controleren ===== Aan de stroomverdeler zelf valt weinig te controleren en in de praktijk gaan deze niet zo snel kapot. Wat er wel te testen is dat is de vacuüm vervroeger welke zich als een soort "paddestoel" op de stroomverdeler bevindt. Om de vacuüm vervroeger te testen zuig je aan het tuitje. Kun je blijven zuigen dan is hij lek, kun je op een gegeven moment niet meer verder en kan je je tong (door de vacuüm) aan het tuitje laten hangen dan is deze goed. ===== Stroomverdeler van binnen ===== FIXME (stroomverdelers van binnen)